Tren İşletmesi


Ankara Metrosu İşletmesi, hareketli blok sinyalizasyonu kavramını esas alan bir Otomatik Tren Kumandası (ATC) sistemiyle işletilmektedir. Bu sistemde, tren ile yol arasındaki çift yönlü iletişim, hat boyunca döşenmiş olan ve aynı zamanda trenin konumunu belirleme işlevini de yapan endüktif lup vasıtasıyla sağlanır. Otomatik Tren Kumandası (ATC) Sistemi, Ankara Metrosu işletim sisteminin üç farklı modda çalışmasını sağlamaktadır:

ATO                       :  Tam Otomatik Mod

CABS                     Yarı Otomatik Mod  (Kabin Sinyalizasyonlu)

MANUEL (M)        :  Manuel Mod (sürücü kontrollü)

Ana hat üzerindeki işletme, normal olarak otomatik(ATO) veya Kabin-sinyalli (CABS)  modlarında yapılır. Depodaki tren hareketleri ise sadece Kabin-sinyalli (CABS) veya Manuel (M) modlarında gerçekleştirilir. Servise çıkan her bir trenin önündeki kabin içerisinde sürekli bir sürücü bulunur. Sürücünün işletme moduna bağlı olarak değişik görev ve sorumlulukları vardır.

ATO Modu:

  ATC sistemi,  ATO Modunda trene koruma sağlar. Hızlanma, boşta gitme, yavaşlama ve kapı açma gibi tren fonksiyonlarını kumanda eder. Kapı kapatma ve tren kalkış işlevleri sürücü tarafından başlatılır. Ana hat üzerindeki tren işletmesi için normal olarak ATO modu kullanılır.